Half term | week 6 & 7

Lieve allemaal,

Ik heb weer 2 superleuke maar soms ook wel zware weken gehad. Er kwamen mensen op bezoek en ik had een weekje vrij.

Vlak voordat half term startte merkte ik dat iedereen moe was en toe aan vakantie, de irritaties werden steeds een beetje groter en soms was dat wel een beetje zwaar. Maar dit geeft een beetje afwisseling in het werk en een beetje uitdaging! In deze week was het ook erg mooi weer dus ik ben veel naar het park geweest met en zonder andere au pairs om zoveel mogelijk van het mooie weer te genieten.

Op vrijdagavond kwam Eveline naar Engeland toe! Hier keek ik al een hele tijd naar uit dus het was superleuk toen ik haar eindelijk zag! We hebben het supergezellig gehad en veel gelachen en bij gekletst. Op zaterdag zijn we gaan shoppen in Westfield. Een enorm winkelcentrum, vlakbij het olympisch stadion. We hebben daar ook avond gegeten en daarna zijn we uit gegaan in het centrum!

Op zondag vertrok mijn gastgezin naar Griekenland. Dit betekende dat ik een week lang het huis voor mezelf had. Op zondag ochtend zijn Eveline en ik naar de toren van de modern Tate geweest en we hebben de Big Ben en de London Eye bekeken. Daarna waren wij, samen met nog wat andere au pairs, uitgenodigd bij Antonia. We hebben het heel gezellig gehad en lekkere dingen gegeten. Na deze 'lunch' hebben we UNO gespeeld. Je zou toch verwachten dat het in alle landen met dezelfde regels wordt gespeeld, maar dat is niet zo. ;) In de avond hebben we met z’n alle bij the George gegeten en toen zijn we naar huis gegaan.

Op maandag vertrok Eveline naar huis, maar voordat ze naar het vliegveld vertrok zijn we nog naar Old Spitalfields Market gegaan. Dit was even leuk om te bekijken, hoewel ik hier al weleens was geweest. Daarna was het tijd om afscheid te nemen. Het was super gezellig en we zien elkaar over ongeveer twee maanden weer!

En toen was ik alleen thuis... dat voelde behoorlijk gek. Geen schreeuwde kinderen om me heen, niet meer vroeg op staan... Gelukkig heb ik van deze stilte ook enorm genoten en weer helemaal bij gekomen. Ik ben daarnaast naar een strandje geweest aan de andere kant van Londen en ik heb een aantal films gekeken.

Op vrijdagmiddag zou Thijs aankomen in London. Hij had alleen enorme vertraging en kwam pas vrijdagavond laat aan. Ook wij hebben veel plezier gehad en van Londen genoten. We zijn naar het Britsh museum, Covent Garden, Leicester Square, Soho, China Town en Oxford Street geweest. Een aantal van deze plekken had ik nog niet gezien dus ook nieuwe dingen voor mij!

Op zondag ochtend werden we wakker door het droevige nieuws van een aanslag in Londen. Ik hoop dat mij zoiets nooit mag overkomen. Wij zijn s’ ochtends gewoon naar Sky Gardens gegaan. (Echt een aanrader!) Dit is een kantoorgebouw, denk ik. Met de bovenste verdiepingen omgebouwd tot binnen tuin met een geweldig uitzicht over de stad. Ook zijn we nog even langs St Pauls gelopen om daarna afscheid te nemen op Liverpool St station. Ik heb enorm genoten van de tijd met jou, broertje!

Maandag zijn George en Eleanor niet naar school gegaan omdat ze pas laat het vliegtuig terug hadden. Ook Sara had nog een dagje vrij. Dus dit was een rustige dag, z’n vieren een film gekeken en verder was er niet echt iets wat er moest gebeuren. Een soort luie zondag dus (op maandag).

Vandaag is het normale leven weer begonnen deze kwam samen met een enorme plensbui. Tja het blijft Engeland. Ik geniet hier nog even verder. Want voor dat ik het weet zit ik al over de helft! Daar ga ik maar nog niet te veel aan denken. Eerst kom ik nog een weekendje naar huis voor het familieweekend, waar ik heel erg veel zin in heb!!

Liefs Jelke

Reacties

Reacties

Henk

Hoi Jelke,
Het is altijd goed omje nieuwsberichten te kunnen lezen, al weet ik het meeste al wel.
Fijn dat je de tijd te snel gaat. Altijd een goed teken!
Dikke kus van papa
Xxx

Gertrüd

Het is leuk om je verhalen weer te lezen! De uitdagingen ga je zeker niet uit de weg: slechte humeuren of slechte weer: je kunt het allebei aan! Super van je!
Fijn dat je toch nog een weekendje naar huis kunt komen en dan wel voor het familieweekend! We zien er ook naar uit. Dikke kus!

Joukje en Aat

Dankjewel voor al je verhalen. Jammer dat we je niet tijdens het familieweekend kunnen zien en spreken, want dan zijn we met een reisgezelschap als reisleiders naar Zuid Polen.
Veel plezier enzo in London.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!