First week

Lieve allemaal,

Het is al weer een week geleden dat ik het vliegtuig in stapte en weer naar Londen vertrok. Wat is de tijd voorbijgevlogen, wat dus betekend dat ik het enorm naar mijn zin heb.

Vorige week dinsdag kwam ik met iets wat vertraging op vliegveld Stansted aan. Hier stond Paul op me te wachten en bracht me naar huis. Waar ook de broer van Paul en zijn vrouw (zij wonen in Nederland maar waren een paar weken overgekomen) en ook Oma waren. Bijna direct toen ik daaraan kwam hebben we George (10) meegenomen naar de kapper, dat was al heel lang niet gebeurd en hij was er eindelijk uit wat hij wilde. We gingen samen met de broer van Paul en zijn vrouw, dit was heel gezellig en ik kon nog even Nederlands praten voordat ik compleet naar het Engels moest overschakelen. Daarna hebben we avond gegeten en heb ik ze geholpen in bed te leggen.

Woensdag heb ik ze samen met Sara naar school gebracht zodat ik wist waar ik heen moest. Ik wist niet dat Antonia, de vriendin die ik hiervoor al ontmoet had, haar kinderen daar ook naar school bracht. Dus ik was blij verrast dat zij daar ook was en we hebben samen een kopje theegedronken in een leuk koffietentje. Om kwart over 3 moest ik de kinderen weer van school afhalen. Ze hadden vandaag nog geen naschoolse activiteit dus dat was redelijk makkelijk. Ik heb voor ze gekookt (lees: restje opgewarmd) en Sara en Paul waren die dag laat dus ik moest ze direct ook in bed leggen. Dit was wel even een dingetje maar het was gelukt. Zodra Sara thuis was, ben ik samen met wat andere au pairs uit de omgeving wat gaan drinken in the George, een pub. Het was erg fijn om direct andere au pairs te ontmoeten. Dit is een wekelijkse ontmoeting waar veel au pairs uit de omgeving voor worden uitgenodigd.

Donderdag en vrijdag was bijna gelijk aan de vorige dag. Op donderdag was er ook nog geen naschoolse activiteit en op vrijdag had Eleanor drama. Helaas is Eleanor (7) niet altijd even makkelijk en houd ervan om iedereen uit te testen hoever ze kan gaan. Gelukkig vind ik (en de ouders trouwens ook) dat ik hier goed mee om kan gaan. Het is soms wel een uitdaging om haar bijna elke dag na schooltijd 20 minuten te laten piano spelen en 10 minuten te laten lezen, maar we doen het zo goed en zo kwaad als het gaat.

Op zaterdag heb ik een nieuwe vriendin gemaakt die ik via facebook heb ontmoet. Het was super gezellig, we hebben een heel stuk door het centrum gewandeld onderweg hebben we ergens gegeten en we hebben een marktje bezocht. Dat was voor herhaling vatbaar. Zondag heb ik lekker uitgeslapen en daarna een stuk gewandeld in de omgeving, wat niet heel goed ging want mijn voeten waren nog moe van de vorige dag. Gelukkig kon ik voor de weg terug een bus pakken. In de avond hebben we gezamenlijk gegeten met Oma en de andere broer van Paul die hier in de omgeving wonen.

Omdat ik als zij op school zitten veel vrije tijd heb probeer ik die zo leuk mogelijk in de vullen. Ik heb nu een aantal keer met Antonia theegedronken en ik ben begonnen met lezen van de Harry Potter serie, in het Engels nog wel)! Ik denk dat ik vandaag nog blueberry muffins ga bakken. Daar zullen George en Eleanor erg blij mee zijn (en ik trouwens ook)!

Ik hoop jullie weer ongeveer wekelijks op de hoogte te houden wat ik hier allemaal doe.

Liefs,

Jelke

Reacties

Reacties

Joukje en Aat

Dag Jelke, wat fijn om te lezen dat het nu zo naar jouw zin is. Volhouden en maak maar veel goede vriendinnen en vrienden.

Rosina van Dijk

Leuk Jelke. Klinkt goed. En vrijwillig Engels lezen nog wel ????

Henk

Blij dat het direct al zo goed bevalt! Goeie keuze dus. Go for it en geniet ervan! Tot vrijdag.xxx

Nicolein

Wat fijn om te horen dat het zo goed bevalt. Een vliegende start dus, geniet ervan! Liefs Nicolein

Oma Warmerdam

Leuk Jelke dat jij het naar je zin hebt.Ook fijn dat jij een vriendin hebt.
Liefs van Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!